GARDEROBSSKRIK

Monthly Makers- Tema Loppis
För några veckor sedan snubblade jag över  Monthly Makers.
 Ett helt fantastiskt initiativ som jag tveklöst hakade på.
Här kommer mitt första bidrag!

Min tolkning av månadens tema blev återbruk av en gammal virkad bordsduk jag hittade för ett par 20:or på loppis.
Jag tycker virkade toppar är så fina, det är verkligen det ultimata sommarplagget.
Tyvärr kan jag inte virka- men jag kan sy!
Så att ta hand om någon annas bortglömda hantverk och ge det nytt liv blev en perfekt lösning.
Men det var klurigt kan jag medge!
En fick verkligen tänka till så att det inte repade upp sig när en skar till delarna.
Och materialet var riktigt
 svårt att sy i, hårt, knöligt och inte det minsta följsamt.
Avverkade 4 nålar i min iver- men det gick!
 
 Efter lite trixande så lyckades jag tygla den knöliga duken och få till en topp med riktigt bra passform.
Det här är nog ett av de roligaste projekten jag tagit mig an vid symaskinen, och jag hade nog aldrig kommit på tanken om det inte vora för Monthly Makers och månadens tema.

/Johanna
Silje

Rett og slett "wow"! Blei så fin, og så artig at dette tidlegare har vore ein duk! Kjempestilig bidrag :D

Svar: Tusen tack! Det var ett "projekt " men blev bra till sist :)
GARDEROBSSKRIK

VisaLiza

Så tjusigt! Får lite lust att ge mig i kast med det där att lära mig sy jag med. Kramar Liza

Svar: Tack!Ja gör det. Det är så fantastiskt kul och är helt övertygad om att du skulle lära dig snabbt😄
Kram
GARDEROBSSKRIK

Alicia

Välkommen i gänget! Och vilken rivstart :O Hade aldrig kunnat gissa att det var en återbrukad duk. Så snyggt sytt och sitter som en smäck! Väldigt inspirerande :D

Svar: Åh tusen tack för de vänliga orden! Det var ett lite knivigt projekt men blev bättre än jag vågat hoppas på.

Och vilket fantastisk och inspirerande upplägg med Monthly Makers.
Ser så fram emot ett är av spännande teman och allas olika tolkningar.
Så peppande 😄
GARDEROBSSKRIK

Julia

Fantastiskt ju! Vill också ha precis ett sådant linne nu! Får helt enkelt spana på bordsdukar. Tack för inspirationen!

Svar: Tack för peppen!Ja dukar är perfekt, tillräckligt mycket material för att tabba sig lite också ;)
Lycka till med ditt linne!
GARDEROBSSKRIK

Grahnslojd

Wow, vad snyggt!! Blev jättesugen på att prova göra ett sånt här linne själv:)

Svar: Tack.Så kul! det var lite knöligt, men med lite envishet så går det fint.
Ser fram emot att se hur ditt blir :)
Lycka till! /Johanna
GARDEROBSSKRIK

Wilda

Åh vad glad jag är att Monthly Makers inspirerade dig till det här! SÅ fin! Spännande med virkade kläder tycker jag. Jag hade en virkad klänning ett tag som favoritklänning. :)

Mary Sane

Wow så fint! Älskar återbruk. Älskar klädsömnad.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress