GARDEROBSSKRIK

När det inte blir som en tänkt sig
Ända sedan inbjudan till en kär väns 30års fest damp ned i december har denna helgen planerats, pusslats och peppats inför.
Det är inte många gånger på ett år som vi kommer iväg på festligehter bara jag och sambon. 
 
Så när tillfället ges, då jäklar!
 
När en har kids så är det dock ett mindre projekt.
Speciellt som just denna festen ägde rum närmare 20 mil bort. 
Men med övernattning och minutiös planering av tågtider så verkade det faktiskt gå ihop!
Party- outfiten var omsorgsfullt vald och både jag och sambon så där barnsligt upprymda inför att komma iväg.
Några dagar innan så visar det sig dock att det inte går att pussla i hop trots allt... 
Vi skulle inte hinna hem i tid för att barnvakten, som också bor långt bort, skulle komma med sitt tåg hem.
Besvikelsen .... men that's life.
Eftersom barnvakten, min kära svärmor, ändå planerade att komma hit, så passade det väldigt bra när min mellanbror bjuder in till 25års fest samma datum.
Peppen var åter. Vi skulle komma iväg BARA VI.
Svärmor anlände redan dagen innan och all logistik var på plats.
Ungarna hölls sig till och med friska.
(Det är ju iprincip en naturlag att barnen blir sjuka när en väl planerat in något!)
Så inget mer borde ha kunnat strula till det kan en ju tycka...
Men det kunde det givetvis.
Samma morgon vaknade stackars svärmor sjuk, så det slutade med att jag körde hem henne de knappa 15 milen.
Antiklimaxet var totalt.
Fina sambon insisterade dock på att jag skullle åka själv.
Så det gjorde jag.
Men det blev inte alls samma sak.
De är heliga de där tillfällena när vi kan komma iväg själva och inte behöver vara föräldrar primärt för några timmar.
Nåja, det kommer fler tillfällen. 
Gårdagens partyoutfit:
Byxdress -  En favorit köpt på Terranova för något år sedan.
Halsbandet- ett av mina käraste smycken.
Ärvt efter min fina farmor. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress