GARDEROBSSKRIK

Så blir urtvättade jeans som nya!
Före och efter
 
Det finns inget som är så tråkigt som urtvättade jeans.
Visst är det snyggt med gråa och slitna tvättar, men jeans som är avsedda att vara svarta tappar liskom sin grej när de börjar bli grådassiga och randiga.
 
Som de här två gamla favoriterna från Dr. Denim och MQ:s egna märke.
Båda har nog närmare 6-7 år på nacken och har därmed varit med om ett antal tvättar. 
De är fortfarande hela och fina både i tyg och sömmar, men färgen har tackat för sig sedan länge.
Hade det varit för någåt år sedan hade jag nog slängt dem eller lämnat till välgörenhet.
Men nu har jag ju bestämt mig för att tänka om och vårda de plagg jag redan har. 
 
Så jag testade att färga dem i tvättmaskinen.
- Och Wow vilket resultat!
Jeansen blev verkligen som nya! 
Så smidigt och enkelt. 
(Förutom att torka ur maskinen efteråt, men men)
 
Textilfärg för hemmabruk finns i de flesta välsorterade matvarubutiker och kostar en knapp 100-lapp. 
Ett väldigt enkelt sätt att förlänga livet på urtvättade kläder!
 
/Johanna
Lizette

Oj viken skillnad! Hoppas att det håller länge och inte blir urtvättade fort igen 😊

Svar: Eller hur!Ja det återstår att se, annars är det ju lätt fixat med lite ny färg mellan varven 😊
Johanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress