GARDEROBSSKRIK

Den långa vägen tillbaka till ljust hår
 

I flera år har jag missahandlat mitt hår med hemmafärgning.
Till sist var det fläckvis nästan svart.
I grunden är jag mellanblond, eller en "7:a" på frisörspråk, vilket gjorde att den ljusa utväxten i det mörkt färgade håret nästan såg ut som kala fläckar.

Inge hit med andra ord.
Jag har länge velat återgå till det ljusa håret, men har aldrig kommit till skott.
Mest av ren lathet, det var väldigt bekvämt och ganska smärtfritt för plånboken att lägga en 100-lapp någon gång i månaden när det blev allt för illa.
Men nu har jag äntligen tagit tag i projektet att bli ljus igen.

Efter nästan 4 timmar hos en otroligt duktig frisör så lyckades hon nå det här resultatet på bara en sittning!
Jag blev paff!
Trodde det skulle ta flera gånger innan det mörka skulle ge med sig.
Men jag är tydligen välsignad med en väldigt bra hårkvalité, så det gick att behandla rätt tufft redan första gången.
Jag är långt ifrån i mål, men att få ordning på ett hemma- färgat hår är en process som tar tid.
Nu skall det få vila tills i mitten av mars.
Under tiden får jag rocka 10 nyanser av orange/gult!
Goa 7åringen tycker att jag absolut skall behålla håret som det är:

"Åh vad fint mamma, snälla kan du inte spara håret så"
...Vet inte riktigt om jag håller med!

/Johanna

 
 
Yohanna af Skovde

Alltså de där gulfula perioderna avskyr jag på mig själv, men det är värt väntan alltså. Och att ge håret en chans att klara av det. Ska du bara bli ljus eller göra något annat när du fått det ljusare?

Svar: Ja den är inte jätte kul 😣Men börjar vänja mig.
Målet är att nå en snygg blond nyans med kalla skiftningar.
Vill ju inte slakta håret på vägen, så då får en lida gul-pin ett tag!!
Det stora målet är att vara helt i hamn med ett friskt fint hår till sommaren 2018 när det vankas bröllop.
Johanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress